tisdag 4 februari 2014

Älvsjöbor!

Nu är vi så äntligen på plats, hela familjen. Jag försöker erinra mig veckan som gått men den är bara ett töcken av packning, städning, flytt, jobbdeadlines, mäklarmöten, tårfyllda farväl och de logistiska utmaningarna i att dela sitt hem med hantverkare kl 07-17. Nätter då termometern i sovrummet visade 12 grader och vi kurade ihop oss som möss under snön. Saknaden efter barnen. Allt höljt i en slöja av tjockt, vitt byggdamm. Men "det är härligt med hus!" som min kära vän Fröken Blund lät meddela nån stans på vägen :-).

Det är bra för mina nerver att ha kommit till avslut med lägenheten, att inte längre ha ett ben i vardera lägret. Och barnen har verkligen imponerat. Inget gnäll över att det är kallt, spartanskt och det mesta i kartonger - bara sann glädje över huset och allt det nya. En väldig lättnad! Fullt fokus framåt (även om det är grymt frustrerande att inte kunna göra klart allt på studs och köpa nya möbler nu, nu, nu).

GOLVEN är för övrigt fina. När jag först fick se dem drabbades jag av den stora "vad har jag gjort"-skälvan, de var ju så ljusa! Men nu efter några dagar känns de riktigt bra. Bilder kommer.


2 kommentarer:

  1. Härligt att ni kommit på plats! Jag minns samma kurande under täcket våra första nätter :). Ser fram emot lite fina golvbilder! /Martina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer kära du, ska bara få huvudet över ytan med jobb och barn :-). Kraaaamar!

      Radera

Tack för att du skriver till mig!