fredag 2 maj 2014

My secret garden

Tillbaka! Ingen idé att komma med ursäkter - utan kan bara krasst konstatera att bloggandet underlättas av att barnen spenderar helgen hos min mamma. Underbara ungar. Saknar dem så det värker i hjärtat efter bara ett par timmar. Men BEHÖVER verkligen den här barnfria helgen - så mycket som ligger på hög, sådant behov av vuxentid och vila.

Efter att ha kört Nyköping t.o.r för att lämna barnen i förmiddags satt jag läääänge i en brassestol på vår veranda och njöt av att känna solen värma mot ansiktet. Sedan letade jag igenom halva källaren, hittade till sist kameran och gav mig ut på en liten exkursion i vår underbara, rent av magiska trädgård - häng med!

(och jag inser att det kanske är skitjobbigt med typ tusen bilder i detta inlägg - men jag är såååå föräääälskad)






















7 kommentarer:

  1. Vilken blomstrande färgbomb...helt underbart Anna. Och slingrande murgrönor uppför trädet..mysigt! Vilka fina sommarkvällar ni kommer att ha framöver :-) Ha en riktigt bra helg! Kram
    Jenny i Gbg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du! Hur går det för er med köket Jenny - vårt köksbygge går seeeeeeeegt ;). Kramar!

      Radera
  2. Här kikar man in och hittar ett nytt inlägg. Det är bara att bild-bomba - fantastiskt roligt att se. Och vilken trädgård, förstår verkligen att du är förälskad. Ser helt magiskt ut. Får lust att köpa hus själv. Har ni inget fint grannhus till salu ;) ?

    Här i Kalifornien håller vi på att anpassa oss till tidsomställningen igen. Första natten vaknade Erik 02.15, andra natten 04.15 och i morse 05. Så det går förhoppningsvis åt rätt håll. Idag står ett besök på Six Flags på agendan. Erik har blivit som tokig i karuseller, brås på KM. Jag tar med mig en bok och njuter i solen under tiden. Har man inte möjlighet till barnfria helger får man hitta andra vägar ha-ha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller koll på hemnet, ett litet Älvsjöhus i kombination med Kalifornien-boende låter som en optimal lösning tycker jag :-)! Hoppas ni har det toppenbra!!! Kramar

      Radera
  3. Härligt! Får vi komma och hänga i magiska trädgården snart? Kram från lillasyster.

    SvaraRadera
  4. Men hallååå! Du får ju typ lägga upp länk på fb eller nåt så vi som inte scannar bloggar dagligen inte missar ditt inlägg med en hel månad :)
    Nu har jag läst ikapp och det är så härligt att se både trädgårdsbilder (sjukt fint!) och semesterbilder (låter som den ultimata lilla vårresan som ni verkligen behövde). Vi längtar så tills ni kommer ner i sommar och här borde vi kunna sitta länge i varsin solstol och se barnen leka. Stor kram (och nä, ingen bebis än... men kanske inatt om vi har tur :)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver till mig!