lördag 12 juli 2014

Älskade fyraåring

Tänk att det gått fyra år sedan den här lille prinsen föddes. Fyra år sedan jag satt i soffan där på Katarina bangata, med försommarsolen som letade sig in genom fönstren, och kände lycka starkare än någonsin tidigare. Så lättad över att graviditeten var över och att förlossning nummer två varit en walk in the park jämfört med den första. Absorberad av min lille son, så fin, så fin. Och min dotter, plötsligt så stor och duktig. Och min man - vår familj. Så komplett. Den där stunden har jag kapslat in i bomull i mitt hjärta för att plocka fram när det viner.

Världens finaste kille. Så mjuk, så kärleksfull, så klurig och smart. Samtidigt så ofattbart envis och med ett humör som räcker för en hel armé. Han gör mig galen av frustration som ingen annan. Men han kramar också om mig och viskar kärleksbetygelser i mitt öra som ingen annan.

Lillunge - jag älskar dig!

(Påbörjade detta inlägg på födelsedagen den 11/6 men det tog visst en månad att åstadkomma publicering :-))



3 kommentarer:

  1. Åh va fint! Blir lite rörd måste jag erkänna.
    Underbart att det bara är en vecka kvar tills vi ses. Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbare lille A som också har en fantastisk mamma.

    E och jag flyger själva (lite läskigt) via Zürich på lördag. Hemma i Stockholm söndag kväll. Make stannar själv några veckor till tyvärr (grr - det jobbet...). Hoppas ni har en underbar sommar och att vi snart ses igen. Kram från oss alla tre

    SvaraRadera
  3. Bästa Albin!! :-) Moster undrar om det inte är dags för en Stellatråd snart också. :-) Hoppas ni har det underbart i Skåne!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver till mig!