måndag 10 november 2014

SURPRISE!

Här är jag, alive and kicking!

Så här ett år efter att vi köpte huset är det hög tid att blåsa liv i bloggandet och inleda med en liten update vad gäller renoveringen och (förorts-)livet. Vi har sedan mitt senaste inlägg varit med om inskolningar på nya förskolan och skolan, ett (näst intill färdigt) köksbygge, byte av fönster och radiatorer, montering av lamellgardiner och rullgardiner, ett inbrott, en jobb-befordran (min!) och massor av nya trevliga bekantskaper i form av barnens kompisar, deras föräldrar och våra nya grannar.

Sommaren var lång, varm och härlig och poolen nyttjades nog som aldrig förr. Vi var bland annat på Österlen och hade det fabulöst hos J´s bror och hans fina familj, sen kom hösten och med den min nya tjänst och det var buller och brak och en droppe från att rinna över men ungefär nu börjar jag kunna sortera i allt nytt och kanske, kanske känns det under kontroll innan året är slut.

Det blev ingen barnfri vuxenweekend till världsmetropol för att fira J´s och min femtonårsdag i oktober utan det blev hålögt sippande på ett glas bubbel hemma i soffan och det är väl gott så och vad vi orkade med just då men jag drömmer fortfarande om London och New York och Palma och Karibien och en sjätte växel och högvinsten på Lotto :).

I närtid ska alltså köket färdigställas och sedan är det byggpaus resten av året medan vi funderar på hur vårt nya badrum ska se ut. Sen under vintern/våren är det tänkt att det ska byggas och därefter hallen som ska dubblas och sannolikt en omdränering framåt försommarn.


Hoppas jag inte förlorat er alla utan att ni har lust att hänga med här på bloggen! Kram!

5 kommentarer:

  1. Härligt med ny uppdatering! Jag följer iallafall! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag me! Eftersom vi ses alldeles för sällan (i alla fall i mitt tycke) så är små livstecken här på bloggen guld värda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, vad glad jag blir :-). Och snart ses vi ju iaf - fast jag önskar också att det vore oftare! Stor kram!

      Radera
    2. Ja det ska bli jättekul att ses innan jul. Vi har bokat biljetter nu och åker upp på fredagen och hem på måndagen. Då hinner vi med en tur till uppsala och untra på måndagen. Nu ska vi bara ordna med häst och hundvakt :)

      Radera

Tack för att du skriver till mig!