tisdag 31 december 2013

Golven

Att det skulle in nya golv i hela huset var jag och J rörande överens om från första stund. Det låg när vi köpte huset hela 7 (!) olika golv på boplanet. Den holländska parketten i vardagsrum och kök, som på mäklarbilderna ser helt okej ut, visade sig vara en billig variant som spruckit isär och kändes trist.

Jag vill gärna ha något någorlunda tidstypiskt men är inte begeistrad i det holländska mönstret som hör funkis-fyrtiotalet till. Dessutom känner jag mig så trött på "vanlig" ekstavsparkett som vi haft i våra två tidigare boenden, och vill gärna ha ett ljusare golv med en "kallare" ton denna gång. Givet detta föll valet på en massiv fiskbensparkett med listband och fris behandlad med vitpigmenterad hårdvaxolja.

Inte kul för plånboken direkt men värt det tror och hoppas vi!


Hemma hos House of Philia finns ett sådant golv i matsalen, hoppas vårt slutresultat blir lika tjusigt! Bild länkad från bloggen.



4 kommentarer:

  1. så himla snyggt golv Anna!
    Klart ni ska ha det...nyfiken på att se resultatet sedan... när flyttar ni?

    SvaraRadera
  2. Bra att du instämmer! Inflytt runt den 28:e jan... om vi har nåt golv då vill säga! Annars blir det väl källarn första veckan ;-)

    SvaraRadera
  3. Huset har en sådan fin potential, ni kommer få det så himla mysigt! Ser fram emot poolhäng i sommar. Golvet är underbart, det måste ni slå till på. Kram

    SvaraRadera
  4. Tack käraste du! Ja jag ser verkligen fram mot besök av er <3!!!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver till mig!