fredag 3 januari 2014

GOTT nytt år

God fortsättning på er! Här har vi haft några intensiva dagar med nyårsfirande, övernattande gäster och jobb (såväl på arbetsplats som i hus). Dessutom har jag faktiskt hunnit med hela två restaurangbesök med efterlängtade, fina vänner.

Nyårsafton spenderades stillsamt hemmavid med besök av min syster med pojkvän. Vi serverade en något otippad nyårssupé på amerikanskt tema, nämligen världsgoda hamburgare (som tog typ en hel dag att tillverka) och limecheescake. Som vanligt i vårt hushåll stod J för maten och jag för desserten.

Jag kan verkligen rekommendera såväl burgarna (släng er i väggen Flippin' Burgers!) som cheesecaken. Jag surfade lite planlöst, hade först tankar på en Key lime pie men så snubblade jag över det här receptet och tyckte den såg så snygg ut. Skönt också att kunna förbereda allt och bara ta ut och dekorera med lite grädde och lime före servering. Om jag får säga det själv fick jag till ett riktigt hyggligt slutresultat, eller hur?

Le chef bakar hamburgerbröd - som blev sååååå galet goda

Färs av högrev som malts i assistenten

Liten hjälpreda i köket

Min cheesecake :-)

Bubbel för gammal och ung






7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det var det! Hörde att ni hade det toppen också :-). Kram

      Radera
  2. Du fick till den, snyggt slutresultat! Måste jag definitivt prova att göra någon gång! Är såklart även imponerad av J:s hamburgare :).

    SvaraRadera
  3. Sjukt snygg cheesecake! Den receptlänken tar jag gärna vid tillfälle. Kram!

    SvaraRadera
  4. jag tycker att kocken är snyggas ever, och hälsar honom välkommen till vällingby whenever...
    sen måste jag säga att jag fick lite smått (läs megaångest) när jag såg instagramflödet på din cheesecake exakt i samma stund då jag skulle servera min, för tio halvbekanta vuxna människor med smak o stil...
    aina hade garnerat den, say no more...
    men iofsg, på nyår ska det ju vara lite glitter och serpentiner och tandpetare med tofsar och nonstop och annat krafs som man tycker är fint om man är fyra.
    jodå.

    gott nytt år fina vän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är övertygad om att din och Ainas kaka var mnst lika god och tjusig! Puss o kram

      Radera
  5. Vi är glada att vi fick vara med på både höjdarburgare och höjdarcheescake, kram!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver till mig!