måndag 27 januari 2014

Det är då som det stora vemodet rullar in...

Om två dagar går flyttlasset, men det stora vemodet har redan rullat in. Jag hinner inte ta farväl som jag hade önskat, varken av lägenheten, kvarteren eller grannarna. Det är ett hysteriskt tempo både med renoveringen, packningen och på jobbet. Har jag ett par-tre vakna timmar per dygn när jag inte måste släcka bränder så är det allt.

I fredags efter jobbet körde vi barnen till mina föräldrar och sedan har vi slitit som djur.  Packat i tolv timmar både lördag och söndag, för att klockan 21 stupa ner i soffan och unna oss ett par avsnitt Sons of Anarchy.

Har länge gått och ruvat på tanken att jag måste skriva ett hyllningsinlägg till denna lägenhet och tiden vi haft i underbara "sofo". En epok är över - som grannen sa när vi var där på middag förra lördagen - och så känns det verkligen. De mest händelserika fem åren i mitt liv, med de högsta topparna och de djupaste dalarna, har utspelat sig mot dessa kulisser. Men jag vill göra det inlägget rättvisa, och då behöver jag tid. Tid som inte finns just precis nu, men snart. Återkommer.

Jag saknar för övrigt barnen så det värker, vi har aldrig varit ifrån dem så här länge (en hel vecka kommer det bli). Men de har det fint hos mina föräldrar. I fredags lämnade de en lägenhet som såg ut om den alltid sett ut och på fredag kommer de "hem" till ett helt nytt hus. Känns som bäddat för känslostormar, hoppas de tar det bra. De har nyfiket följt packprocessen via Skype en stund varje kväll.

Avrundar detta stressade inlägg med en liten bild från Jespers "organisering" av källarförrådet!


Fin låt som jag snott min rubrik ur. Rejäl åttiotalsfeeling. Den här spelade pappa ofta på högsta volym i bilen när vi var ute och körde.





5 kommentarer:

  1. Kära... det är ju oftast sådär.
    och det är verkligen som du skriver... HERREGUD vad det hänt saker i era liv under de senaste fem åren ni bott där... Tillomed JAG tycker att det känns svårt att jag inte haft tid att komma o säga hejdå av er lägenhet...
    och barnen kommer att ta det bra, det är jag övertygad om.
    nytt o spännande, men med deras gamla trygga saker. det är en perfekt kombo tror jag.
    tänker på er! kommer gärna med flyttgröt, fast vi kan byta det till flyttpizza eller flyttlasange eller nåt...flyttvin?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det här kräver verkligen sin flyttgröt, jag menar pizza, jag menar VIN! Du är välkommen anytime Eva, vi rings och styr upp ngt! Till helgen borde jag vara "talkable" :). Nu ska jag strax ta emot flyttfirman här efter sista natten på Söder på överskådlig tid! Kraaaaamar

      Radera
  2. Förstår verkligen att det är blandade känslor inför en flytt. Är också övertygad om att det kommer bli jättebra men självklart måste ni få sörja er gamla lägenhet lite.

    Till en helt annan sak. När man kommenterar måste man fylla i en kod för att visa att man inte är en robot. Det är lite problem varje gång jag ska göra det från mobilen. Min erfarenhet är att det är väldigt ovanligt med spam i kommentarsfältet så vill du underlätta för oss mobilsurfare får du gärna testa att ta bort den funktionen på prov och se om det fungerar bra ändå :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Åh vad bra att du påpekar Thilde, ska genast gå in och ändra. har inte hunnit förkovra mig i alla inställningar :-). Låt mig gärna veta att det funkar sen!

      Radera
    2. Occh nu ska det vara gjort, tror jag :-). Kram!

      Radera

Tack för att du skriver till mig!